Get In Touch
Gamle Forusveien 20 4033 Stavanger
[email protected]
+47 46 415 415
Back

Reklameplakatene og profilering

Hvordan designe et øye-fangende banner: nøkkelen til pppmerksomhetsgribende bannerannonser

I en digital dominert verden, er det lett å glemme de gode gamle reklameplakatene. Men tro meg, billboards og gatebannere er fortsatt konge når det kommer til å fange folks oppmerksomhet på farten. Det handler ikke bare om å finne den perfekte plasseringen hvor tusenvis kan se det, men også om å lage et design som virkelig henger igjen i minnet.

Minimalisme for maksimal effekt

Her er et lite tips: Hold det enkelt. Cirka halvparten av banneret ditt bør være fri for tekst og bilder. Store billboards på 3×6 meter kan friste med å fylle hver tomme, men husk – folk ser på disse i fart. Det betyr klare linjer, store elementer, og ingen overflødige detaljer.

Det gyldne budskapet

Folk whizzer forbi reklameplakatene dine, så du har bare et par sekunder til å fange deres oppmerksomhet. Dropp den lange listen over tjenester eller produkter. Fokuser på ett enkelt, fengende tilbud som folk vil huske.

Klart og tydelig språk

Ingen tid for fancy metaforer eller kompliserte fraser. Hold budskapet ditt klart og enkelt. Tenk på noe som “3-roms leilighet fra 3 mill. – Kun i ‘Nye Hjem’ boligkompleks”. Rett på sak, lett å huske.

Perfeksjon i hver bokstav

En liten skrivefeil kan være døden for ditt vakre design. Dobbeltsjekk, trippelsjekk, og sjekk igjen. Du ønsker ikke å bli husket for den glemte bokstaven i banneret ditt.

Kontakter: nødvendig eller Ikke?

Er det verdt å ta opp plass med kontaktinformasjon på et banner? Det kan være vanskelig å få med seg i farten. Men det kan også være nyttig for de som går forbi. Mitt forslag? Inkluder et lett-å-huske telefonnummer og kanskje en nettadresse i mindre skrift.

Målrettet og merkevarefokusert

Husk, banneret ditt er ikke bare en annonse, men en del av din merkevare. Sørg for at det gjenspeiler din bedrifts stil og identitet. Folk husker kanskje ikke detaljene, men den gode følelsen de får av ditt velutformede banner vil sitte igjen.

Og til sist, husk at i havet av reklameplakater og bannere, er det utfordrende å skille seg ut, men det er absolutt mulig. Ved å følge disse grunnleggende prinsippene og tipsene ovenfor, kan du designe en annonse som ikke bare fanger blikket, men også hjerter og sinn.

admin
admin

This website stores cookies on your computer. Cookie Policy